zondag 21 maart 2010

Stof tot nadenken




Vanmiddag ben ik naar de overzichtstentoonstelling 'Stof tot nadenken' van Alexander van Slobbe in het Centraal Museum geweest. Met name de eerste helft sprak me erg aan omdat hier stukken uit de collectie van Orson+Bodil te zien waren. Sober, mooie, soepel vallende stoffen en moulagetechnieken. Hoe in een simpele, rechthoekige lap stof toch een stijlvol model gemaakt kan worden... In het tweede deel van de tentoonstelling waren stukken uit zijn mannencollectie So te zien, een stuk commerciëler, drukker en kleurrijker. Dit sprak me dan weer minder aan.
Wel leuk dat er nog een ontwerpwedstrijd aan gekoppeld is waarbij je zelf aan de slag kunt met één van zijn patronen van de jurk Joy.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb je ook met de wedstrijd meegedaan?
mam.

Gosto design lifestyle zei

wat leuk dan!

Gosto design lifestyle zei

hey dan nog een tip: het is leuk om ook links te voegen in posts. ik weet niet wie orson+bodil is bv. en is ook een manier om de blog in google te laten voorschijnen! ;-)

Gosto design lifestyle zei

meestaal als mensen mij iets in de comentaren vragen antwoord ik in mijn blog zelf. ze komen altijd terug om de beantwoord te lezen!